۱۳۹۲ مرداد ۱۴, دوشنبه

کریم رول




مواد لازم
- آرد ترمیده    ۵۰۰  گرام
- مسکه          ۲۰۰ گرام
- شکر           ۲۰۰ گرام
- تخم             ۴ عدد
- آب             نیم گیلاس
- قیماق         مقدار ضرورت
- ساس گلاب   نیم قاشق چای خوری
 طرز تهیه
تخم ها را خوب مخلوط کنید بعد بالای آن چهار قاشق بوره  علاوه نموده به هم بزنید. سپس چهار قاشق روغن مسکه و نیم گیلاس آب را اضافه کنید باز هم بهم بزنید تا بوره کاملا حل گردد آرد را کم کم علاوه نموده خمیر نماید . خمیر را برای مدت ۱۰دقیقه داخل یخچال.آنرا آنرا نازک هموار کنید البته زیاد نازک نمیسازید.  بګذارید تا خمیر آماده گردد
اندازه دبلی آن نیم سانتی باشد . توسط رول مخصوص یا کارد به اندازه های مناسب طوریکه در شکل می بینید ، برش های طویل میزنید. خمیر برش  را منظم بالای رول های مخصوص بپیچانید. اگر رول مخصوصی که در شکل میبینید را ندارید میتوانید فلز لوله شکل را با کاغذ المونیمی بپیچانید و ته قالب داش را کاغذ گرفته و کریم لول های آماده شده را روی آن بگذارید. داش را تا ۲۰۰ درجه گرم نموده و کریم رول های آماده شده را در فاصله های مناسب های بگذارید تا رنګ آن ها طلایی و پخته شوند.
بگذارید سرد گردند آنرا از قالب ها کشیده کریم را به احتیاط داخل آن جابجا نماید . میتوانید از کریم های دسترس در بازار استفاده نمایید.
و یا آنرا از  را از مخلوط کردن قیماق وطنی ، بوره و پودرهیل تهیه نمایید.طوریکه آنها را مخلوط کرده با میکسر برقی خوب به هم بزنید و به داخل خمیر رول آن پر کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر